El vespre de divendres, 24 de maig, Roger Adam, Teresa Ferré, Anna Pantinat, Roger Pelàez i Núria Martínez-Vernis homenatjaran l’organització pionera en l’alliberament de la dona des de la perspectiva de la lluita de la classe obrera, Mujeres libres. En parlaran des del diàleg i cap a la performance.
L’abril de 1936 Lucía Sánchez Saornil, Mercedes Comaposada i Amparo Poch Gascón fundaven Mujeres Libres dins la CNT, organització pionera en l’alliberament de la dona des de la perspectiva de la lluita de la classe obrera. Aquest moviment feminista proletari aglutinà al voltant de 20.000 afiliades.

Mujeres Libres era també una revista, de «cultura i documentació social», de la qual es van editar tretze números entre 1936 i 1938. La publicació, nascuda com a butlletí ideològic i d’activitats de l’associació per atreure dones a la ideologia llibertària, a partir de la quarta entrega es convertí en premsa femenina de revolució i guerra. Aquest material —adormit durant dècades al fons de l’oblit hemerogràfic— es reactiva ara com a punt de partida per conèixer i rellegir l’anarquisme femení de la CNT dels anys trenta del segle passat.
